29 mei 2020

Documentatie - het fysieke overblijfsel of spoor van een werk - wordt op uiteenlopende manieren gemaakt en gebruikt. In performance en digitale kunst is documentatie cruciaal om artistiek werk te conserveren en om het opnieuw te kunnen presenteren. Wat valt er te leren van bestaande praktijken binnen en buiten de museale context?

Deze workshops zouden initieel deel uitmaken van het symposium "Transformation Digital Art" in maart 2020, maar LIMA biedt ze nu online aan.

Het programma (enkel in het Engels):

June 9 1:30 - 3:00 CET Documenting Colored Sculpture (2016), by Jordan Wolfson by Patricia Falcao (Time-based Media Conservator, Tate). Moderated by Gaby Wijers (Director, LIMA)

Case Study PDF

June 16 1:30 - 3:00 CET Documenting net art untitledinternet.com (2012) by Constant Dullaart & Documenting Mouchette.com (1996 - now) by Martine Neddam by Mila van der Weide (Assistant Conservation and Documentation, LIMA) & Patricia Black (Research Intern, LIMA). Moderated by Gaby Wijers (Director, LIMA)

Case Study untitledinternet.com PDF Case Study Mouchette PDF

June 23 1:30 - 3:00 CET Documenting Performance Your face is/ is not enough (2016) by Kevin Beasley by Ana Ribeira (Time-based Media Conservator at Tate) & Louise Lawson (Conservation Manager at Tate). Moderated by Gabriella Giannachi (Researcher & Professor of Performance and New Media at the University of Exete)

Case Study PDF

June 30 1:30 - 3:30 CET Documenting Naked on Pluto on Monoskop wiki: Collaborative Experimental Publishing as an Art Preservation Strategy by. Aymeric Mansoux, Julie Boschat Thorez and Dušan Barok (Artists/Researchers). Moderated by Annet Dekker (Curator & Researcher, Assistant Professor of Media Studies University of Amsterdam)

Case Study PDF

Alle praktische informatie is terug te vinden op de website van LIMA.